Turkiet del II

Spavistelse:
På lördagen var det mulet så vi bestämde oss för att lyxa till det lite ytterligare, genom att gå på spabehandling! Tobias tog en medicinsk nack- och ryggmassage medan jag tog ett paket innehållandes turkisk bad, med peeling och massa lödder, sedan fick jag en underbar oljemassage och avslutningsvis en ansiktsmask!



Vattenlandet:
Vi mötte upp min barndomskompis Yasmin som var där med familj och pojkvän och gjorde dem sällskap till vattenlandet. Och det var helt grymt! Åka alla dessa roliga rutchkanor, i ringar och utan.. Helt klart en av de roligaste dagarna på veckan.




Båttur:
Att vi skulle tillbringa en dag till havs var helt självklart, även innan vi åkte ner till Tukiet. Efter en otroligt häftig båttur i Thailand hade vi fått mersmak och jag hoppades innerligt på att få se antingen sköldpaddor eller delfiner. Tyvärr fick vi inte se något av dessa - men det var härligt ändå.



Besteg berg:
I Alanya finns en grymt högt berg och på toppen av berget är det som en borg och en lång mur som lyser helt magiskt på kvällarna. Självklart blev vi nyfikna på hur det såg ut där uppe - och wow, vilken utsikt! den 3,5 h långa promenaden var dock iinte att leka med..




Fortsättning följer..



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0