Årsresumé 2011

Januari/Februari/Mars 2011:
Januari var en spännande månad i kaos, precis nyinflyttade i Linköping efter att ha tillbringat närmare 5 år i Småland. De kommande månaderna gick jag på massa intervjuer och introduktioner och träffade en himla massa nytt folk. Jag gick på en massa promenader i ett försök att lära känna staden.

Jag och Ellinor bodde återigen i samma stad. Och Eve fick sin underbara Elsa! ♥ Johanna fyllde 25 och vi gjorde en twilight-tårta och hon och Jocke kom och drack öl med oss titt som tätt. Jag och min fina karl firade 3 fantastiska år!


April/Maj/Juni 2011:
Året fortsatte i rasande fart, det blir en del besök från tiden i Växjö då både Simon, Fia&Maddis och Frida&Jens besökte oss vid olika tillfällen. Underbara och härliga återseenden! Det blev lite mer ölkvällar och Johanna och jag hittade riktiga tjejtoaletter. Jag tatuerade min femte tatuering.

Tobias fyllde år och denna gång blev det en AIK-tårta. Jag testade på livet som fotbollsfru och dokumenterade min första (och enda?!) match innan jag insåg att det inte var något för mig. Jag hängde mycket i Bergs slussar, när jag inte arbetade. Vilket jag gjorde galet mycket under en period, 1 maj började jag på rad och det hela lugnade ner sig. Avslutade med en fantastisk överraskningsfest för Sanna som fyllde 25!


Juli/Augusti/September
Sedan kom sommaren. Jag och min karl åkte hem till svärföräldrarna och gick på den omtalade malmamarken, Jay Smith stod för musiken. Min fina vän Anna flyttade hit från Växjö, för att läsa till sjukgymnast och det första hon gjorde när hon kom hit var att bli lokalkändis. Jag fyllde år och bakade i mängder, vännerna kom hit och drack lite goda drinkar.

Det blev många restaurangbesök denna sommar. September och Petter hade konserter i parken. Svärmor fyllde ärofyllda 60 år och tog med oss på en oförglömlig resa till vackra Samos i Grekland. Lottie bjöd tjejerna på Ladies Night, vilket var grymt! Jag och Tobias passerade vårt första år som förlovade, utan större men för livet! Jag tackade nej till förlängt på min arbete och istället ja till ett annat. Johanna fick sin Jocke, i smyg.



Oktober/November/December 2011:
Nytt spännande jobb! Vi firade Eveline som fyllde år och gjorde husesyn i deras nyinköpta hus. Jag och Linda tog röda faran och gasade till Ullared för att trängas med resten av Sveriges befolkning. Jag tillbringade många timmar i med näsan i böckerna till förvaltningsrättskursen som jag fick för mig att läsa på min fritid.

Vi hade möhippa för vår Johanna som gick och gifte sig i smyg och hon simmade ner till hajarna. Hur häftigt som helst och en grymt rolig dag! Jag tog med mig sambon på en weekend til stockholm för lite julmys! Systerliten var luciakanditat och vår firade jul vid flera tillfällen. Och den enda snö vi fick var i Malmköping. Vi drack glögg i mängder och diverse olika smaker.



Och idag är det 2011s sista dag, vilket vi avtackar tillsammans med fint sällskap och god mat! 2011 har varit en bra år, med stora förändringar. Och jag och min årgång nådde halvvägs till 50. Jag lämnar detta året bakom mig och ser verkligen fram emot 2012!

Och nyårslöften? Ja, det här året blir det av ekonomisk karaktär.
Inga mer "mindre godis - och mer träning" utan "mer pengar!!" :)




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0